mandag den 28. juli 2014

Hvad kommer aldrig inden for jeres dør?

Pallesofaer kan altså splitte vandene - mit sidste indlæg har fået en del likes, men samtidig, fået et par stykker til at smutte og fået jer op af stolene og til tastaturet og jeg synes det er skønt med tilbagemeldinger - OGSÅ når i synes fuglen er fløjet ;)

Så jeg tænker at vi kunne starte en lille leg - hvad kommer aldrig inden for jeres dør og jeg starter gerne selv :)

- De små keramik spøgelser for studio Arhøj, bevares jeg synes sparebøsserne er smukke, men spøgelserne forstår jeg ikke :)

- Klinker/fliser i køkken og stue - det ser da pænt ud, men jeg synes slet ikke det er hyggeligt og hjemligt.

- Sort/hvid/rød farvetema - eller måske er det bare farvetemaer generelt - ting behøver ikke passe sammen og det leder videre til næste punkt ;)

- Vi kommer aldrig til at bo minimalistisk - bevares det er pænt, ryddeligt og garanteret rigtig praktisk når man gør rent, men her bor vi hellere med lidt støv på reolen også til gengæld med masser af hygge og "hjemligt-rod" hvis det altså er et fænomen ;) jeg elsker når man kan se personlighed og hvem der bor der i et hjem :)

- Terrasso laminat bordplader.....

- Et helt RC stel, altså jeg ville ikke sige nej, hvis nogen ville forære mig det, men er simpelthen for nærig til at bruge penge på tallerkner og bestik - faktisk er det vi har, et "stel" som jeg fik foræret af en tidligere kollega, da jeg flyttede hjemmefra - hun var på daværende tidspunkt 50 og havde fået det forærede da hun flyttede hjemmefra. Det er forresten vind og skævt. Vores RC kopper er bryllupsgaver og dem er jeg glad for - der kan være MEGET kaffe i dem ;)

- Jeg har svært ved at forstille mig selv, bo i et helt nybygget hus. Jeg elsker det gamle skæve, selvom det det til tider kan trække tænder ud.

- Samsmuldstapet - men har vi ikke alle den på listen? ;)

- Hvide afskallede møbler og reb istedet for loftslister.

Jeg har helt sikkert flere, men skal lige tænke mig om - hvad har i på jeres liste? Man må hellere end gerne være uenig - vi har bestemt også ting som deler vandene herhjemme, blandt andet ham her ;)




5 kommentarer:

  1. Jeg er enig med de fleste af dine punkter - dog med én undtagelse, nemlig RC-stellet. Det er sandt at det er dyrt at samle på, især når man som jeg er studerende, men der er dog to ting i det: For det første så er det jo noget man samler over længere tid (det tror jeg i hvert fald de fleste gør, medmindre man er millionær! :P) og for det andet, så kan det altså godt svare sig at tage i RC's outlet på Frederiksberg. Hvis du ikke har været der kan jeg varmt anbefale det! Man skal lige kigge ordentligt på tingene, da der selvfølgelig er en grund til at det er 2. sortering, men langt de fleste af tingene er kun røget på 2. sortering fordi glasuren måske ikke er helt perfekt på bagsiden eksempelvis - men okay, hvem i alverden lægger da også mærke til undersiden af tallerknerne?! ;)
    Meget af mit RC er indkøbt dernede (både frokosttallerkner, middagstallerkner og fade), og kvaliteten er bestemt ikke ringere af den grund, har sågar tabt nogle tallerkner på gulvet uden der er sket det mindste. :) Bare et lille tip fra en RC-elsker! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville bestemt heller ikke have noget imod at have et helt stel, belive me :) jeg har også nogle ting, som jeg har fået foræret og jeg er så glad for dem og det er vel det klassikere kan? Altså at vi stadig er glade for dem, selvom det er flere årtier gammelt? Men i hverdagsbudgettet, vil jeg langt hellere bruge vores penge på lamper f.eks. :) jeg må lige huske outlettet - vi har kørt forbi det virkelig mange gange, men må ind og lure - om ikke andet for at supplere kaffekopperne (ville gerne kombinere fra de forskellige linier, men manden er snerpet...)

      Slet
  2. Er lige landet på din fine blog :-) Det er jo en tidsrøver :-) Hvor er denne fantatiske fugl fra? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Tak skal du have for din kommentar - især fordi bloggen jo har været lettere "sovende" det sidste års tid ;-)

      Flamingoen er fra fakta - Tro det eller lad være men jeg har set den som tilbagevende tilbud engang imellem, så der må være flere end mig som synes den er skøn ;-)

      Slet
  3. Hvor fedt! Jeg må holde øje :-) Ville jo være skøn som udstilling på et børneværelse. Om ikke andet så bare for morens skyld ;-) Ha ha...

    SvarSlet