søndag den 7. april 2013

Daybed

Jeg har fået en ide og det er en ide jeg får meget svært ved at gennemføre, hvis manden skal have noget at sige og det får han altså lov til herhjemme (med mindre jeg kan blødgøre ham lidt :) ..)
Men istedet for at købe en ny sofa, kunne vi købe 2 daybeds? Vi har jo en kæmpe stue, som er svær at møblere, men disse kunne skilles ad, sættes sammen og flyttes rundt efter behov (og jeg vil bare gerne have en, da jeg synes de er SÅ flotte :)...)

Jeg har fundet nogle forskellige, men for overhovedet at have en chance for overtalelse, er de nok nød til at have ryglæn, da manden er så fornuftig og tænker på sidde komfort (og nogen gange skal jeg lære at høre efter hvad han siger).. Når man nu skal have 2, ville jeg nok starte med at kigge på dba, ts og gul og gratis, da vi ikke ligefrem har 2*18.000 til udskrivning på daybeds/sofa :)














EmanuelsModernicaVera kyteGreen square

3 kommentarer:

  1. De er godt nok også fede, men jeg kan godt følge din mand i forhold til komforten.

    Det ville måske være nemmere at overbevise din mand, hvis I nøjedes med en daybed og så en alm sofa, så går I jo begge på komprimis ;)

    Har du i øvrigt set denne guide til, hvordan du kan lave din egen daybed?

    http://bettinaholst.blogspot.dk/2012/10/vores-daybed-lavet-af-en-gammel-dr-diy.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja I har nok begge ret desværre, har set nogle gamle fra wegner, som er overkommelige i pris - også hvis man skal have 2, men har ikke siddet i dem, så ved ikke om det er helt galt.. Hvis du kan huske hygge-hjørnet, så har vi en madras liggende der, og det er "for enden" af vores sofa, så måske jeg bare sku forene mig med, at det bliver min "daybed" :)


      Betinna laver bare de fedeste løsninger - er drøn misundelig på deres hus :)

      Slet
  2. emanuels.dk har et stort udvalg af daybeds, bl.a. den første du viser som er fra et engelsk firma der hedder another country, og ja de er dyre, men nøj også lækre. i genren hvor man kan klappe ryggen op og ned har de til gengæld nogen andre af et dansk mærke og som faktisk ikke er så dyre. de starter lige under 5000, og det er vel ikke så galg for et kvalitetsmøbel...

    SvarSlet